Tuesday, November 22, 2011

Intan,abg rindukan sayang...(Pertemuan Pertama) nukilan – Amyekin (Miss Chinta )


            Cerita nie kisah Intan yg baru mengenali seorang lelaki yg tinggal jauh dari tempatnya. Perkenalan mereka bermula di tempat“social life” Facebook,dengan teguran seorang lelaki e2 yg berkata; “hai bleh berkenalan?” sehingga hubungan kawan menjadi“kekasih”. Hubungan mereka diteruskan dengan lebih lanjut sehingga 1 tahun,walaupn mereka tidak pernah berjumpa.
             Dalam masa 1 tahun,mereka mengekalkn kasih sayang mereka dengan kejujuran dan sering berhubung hanya mengunakan alat teknologi komunikasi iaitu telefon bimbit & laptop. Begitu pun hubungan mereka,perempuan yg bernama Intan tidak pernah menipu mahuppun untuk berlaku curang dengan teman lelakinya. Ada pun pernah berlaku e2 kerana kesilapan teman lelaki tersebut yg sering menipu Intan & kadangkala teman lelakinya pernah berkali2 berniat untuk selingkuh, dengan kuasa maha-esa yg maha-adil,akan adanya pertolongan untuk Intan tersebut kerana setiap kali teman lelakinya telah melakukan kesilapan akn diketahui oleh Intan. Walaupun beg2, Intan tidak sesekali pn ingin meminta untuk meninggalkannya Cuma hanya ada air mata kesedihan yg akan muncul & kesabaran yg akan menenangkan Intan kerana kasihnya terhadap teman lelakinya.
                  Selepas 1 tahun lebih hubungan mereka, Intan memutuskan dengan kekasihnya, Intan ingin berjumpa dengan teman lelakinya.Tanpa pengetahuan teman lelakinya Pada tarikh 04/09..Intan selamat sampai di negeri kekasihnya. Setibanya Intan di sana, Intan menunggu di sebuah Mall di Bandar & terus menelefon teman lelakinya.


(perbualan ditelefon)… … …
Intan :  helo,aslmkm…abg.
Lelaki :  wslm…syg td kenapa abg kol xdpt ?
Intan : ( dengan hati yg gembira chinta hanya tersenyum sendiri) sory ya abg line xbgus td..
Lelaki :  syg kat mana ni?knpa mcm kat bising mcm kat Bandar je ni?
Intan:  (tersenyum) ya abg,syg mang kat Bandar ni,kat negeri abg..
Lelaki :  ishk syg ni,btol2 la syg…
Intan : btul abg,abg jmpa kita..(sambil menangis sbb tmenjadi juga niat chinta untuk menemui teman lelakinya)
Lelaki :  btul ke syg?syg kat mana? Bhgian mana….syg tgu abg dtg,syg jgn ngis ok..(memujuk)

(Dengan kadar yg segera lelaki e2 bersiap & lalu sampai di Bandar.)

  Tut…tut….tut…tut…(deringan telefon)
Lelaki : syg,abg sampai dh ni..mana syg?
Intan : di mall ni, abg,abg pakai bju warna apa? Biar syg cri abg jgak..
(kedua2 mereka tdak sabar lagi berjumpa secara berdepan untuk kali pertama)           
Lelaki : abg pakai bju warna hitam ni…
Intan : ok..e2 ka abg?yang berdiri kat sebelah bank 2 ka?
Lelaki : ya,btul la 2..mana syg plak?
Intan: aa…a….  abg tgu ja kat sana syg berjalan sudah ni,syg kat seberang.
Lelaki : syg,biar abg ja pergi kat cari syg ok,
(end called)…………………………
Berderu degupan jantung Intan…semasa menunggu untuk menyeberang jalan ke sebelah Intan menunggu sambil menangis terasa sangat gembira akhirnya dpt berjumpa dengan cinta hatinya,,
Traffic light
Lalu Intan berjalan & teman lelakinya melihat sambil tersenyum intan yang semakin mengahmpirinya tanpa disedari sebuah kereta yang dari sebelah yang membawa dengan laju lalu teriak teman lelakinya,
Sayang……………………………………………..(dengan  suara tangisan)
kereta tersebut telah melanggar Intan & abg berlari ke tempat di mana intan berada, lalu merebahkan Intan di ribanya, dengan pandang Intan dimata teman lelakinya & bercakap ; “abg……………(dgn suara kesakitan)…syg sakit sgt2”…….(menanggis)
Jatuhnya air mata teman lelakinya di muka Intan, Intan secara perlahan menutupkan mata dengan badan yg lemah lalu terhenti nafasnya….dengan erat teman lelakinya memeluk Intan, dgn hati yg hancur lalu berbisik, “sayang,bangunlah untuk abg…..bgn syg…(menanggis)

Pertemuan pertama yg membuat hati Intan teragak senang,, tp membuat abg terasa kehilangan yg teramat dgn orang yang paling abg syg………abg rindukan sayang.


Sekarang. . . . . . .
“Selalu berbisik di telinga lelaki tersebut suara Intan …berkata; “Abg,, Intan ….syg sgt2 kat abg……………………………”



p/s : hargailah seseorang yang sangat menyayangi diri kamu ! kerana sayang itu ikhlas buat yang disayangi ;(

No comments:

Post a Comment